torsdag 4. august 2011

Etui til strikkepinner

For ca ett år siden gikk jeg til innkjøp av en symaskin med store ambisjoner om å sy både gardiner til hjemmet, tepper, ting og kler. Ett år etterpå har jeg vel sydd en litt mislykka liftgardin og et mislykka etui til strikkepinner. Jeg er ikke noe flink til å sy, men jeg tenker at jeg må vel klare å lære det også etter vert.... Både heklingen og strikkingen har jeg lært av meg selv.

Da Eric skulle grille hos noen på jobb på fredagen så jeg en mulighet til å dra frem symaskinen. Stoffet hadde allerede kommet i posten flere uker før og bare ventet på å bli klippet i. Det viste seg at ledningen til pedalen har blitt glemt hjemme i Stavanger, men heldigvis funka det å bruke ledningen til printeren. Jeg hadde også ikke noe instruksjonsbok så ble nesten litt stolt av meg selv når jeg klarte å få tråd på spoleren ("spole tråd"?!).

Jadda det ble en del prøving og feiling her og. Og jeg syr fryktelig skeivt..Er for utolmodig til å måle opp skikkelig og bruke knappenåler så det er min egen feil. Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften. Endret litt underveis etter hvert som jeg gjorde litt feil. Syns egentlig at platevatten som skal brukes er litt for tjukk og det ble litt uhamstelig og sy etter hvert (måtte bytte fot), men ble vant til det.

Det ferdige resultatet ble slik:






Ja, dere kan se at det er veeeeeldig skeivt... men det gjør da nytten.

Alle strikkepinnene i etuiet kjøpte jeg forresten på ebay for under 100 lappen... Ebay er en kjekk side;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar