tirsdag 7. juni 2011

Bergen here we come!

De siste ukene har vært utrolig travle med flytting, men nå er vi altså på plass i Bergen! Vi kom opp søndag 05 juni til strålende sol og skikkelig sommer, dagen etterpå var det frem med regnklær og støvler;)

Eric hadde sin første dag på jobb i går og fikk erfare Bergens rushet på vei hjem. Så planen er nok og stå opp tidlig og komme tidlig hjem for å unngå dette.

 Har en kjekk matbutikk som heter Safari 30 meter borti gaten, som hadde veldig godt utvalg. Hvor jeg blant annet fant:



Noe som inspirerte meg til å lage en karrirett til middag.

Oppskriften ble sånn ca:

5-6 ts Bali curry paste
1 paprika
1 gulrot
1/3 til en halv Squash
1 stor halv løk
1 rød chilli
1 boks ananas
koriander
2-3 dl kokosmelk
3 stk kyllingfilè
Yasmin ris

Hakket løk og chilli i små biter. Skrapte utav de meste av frøene i chillien, men lot noen følge med:) Lot dette surre i olje en liten stund. Tok så oppi currypaste og kokosmelk, rørte rundt slik at dette fikk blandet seg. Så tok jeg kyllingfilè hakket i biter og grønsakene oppi. Jeg ventet en stund med ananas og squashen, samt korianderen. Retten er ferdig når kyllingen er ferdig kokt. Da Eric ble senere enn antatt (pga rushet), måtte jeg improvisere litt etter hvert som retten begynte å bli tykkere. Tok da oppi mer kokosmelk og mer currypaste. Serverte dette med yasminris. Syns resultatet ble godt, men ville nok hatt enda sterkere smak neste gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar